secundo

Câteva prejudecăţi şi bârfe despre Cristina Nemerovschi, prezentate şi parţial demitizate

Ieri mi-a scris unul din cititorii mei pe Facebook. Avusese omul o răbdare de invidiat: adunase toate legendele urbane care au circulat pe internet despre mine, în ultimele două luni. Cam de dinainte de Crăciun, cam aşa. Şi, efectiv, după ce am tras o sesiune intensă de râs, m-am crucit. Băi, chiar nu e adevărat că proştii nu au imaginaţie. Au ei ceva, doar că e o imaginaţie defectă şi bolnavă, genul pe care o învaţă de la televizor şi pe care o scot la înaintare de fiecare dată când vine vorba despre vecini, despre vedete, despre politicieni, şi… despre scriitori, iată. Genul ăla de imaginaţie bolnavă care, atunci când e lăsată să zburde, îi face să se simtă mai puţin nefericiţi cu viaţa lor, aia atât de plicticoasă şi demnă de milă încât nu se compară nici măcar cu a unei piţipoance care îşi vântură fundul prin emisiunile de la miezul nopţii. Imaginaţia compensatorie: te-a părăsit bărbatul, ţi-au prădat hoţii casa, ţi-a căzut copilul de la etaj? Da, dar ce prost îi stătea părul lui Gherghe aseară, ehei…

După aia m-am gândit ce de căcat trebuie să fie să mori şi să nu-i mai poţi lua la mişto pe aştia, care, după ce tu vei muri, vor scorni altele şi mai şi. Oricum, cam asta e impresia pe care ţi-o lasă şi acum, când bârfesc scriitorii în viaţă – că vorbesc de fapt despre oameni care, devenind legende (chiar şi urbane :D), au încetat să mai fie oameni. Iar ei, dependenţii de bârfe, scurmă prin noroi să găsească ceva care să-i coboare şi să-i facă din nou oameni.

Şi mi-am zis: asta e, dacă omul a muncit atât să adune toate nebuniile astea, vi le arăt şi vouă, să nu se piardă, că-s mişto, una peste alta.

Păzea, începem :D

1. “Cristina Nemerovschi e unicorn.”

…Şi da, şi nu. Când o să apară peste câteva săptămâni romanul meu cel nou, Rezervaţia unicornilor, o să ai opţiunea de a ruga un prieten să-l citească şi să-ţi povestească despre ce e vorba. O să afli ce e un unicorn. Atunci o să poţi decide chiar TU dacă sunt unicorn sau nu. Hai, că mai e puţin.

2. “Cristina Nemerovschi bea sângele copiilor nou-născuţi.”

Băi, nu prea. Adică, sunt vegetariană din 1998. Deşi, uneori, să fiu sinceră, îmi mai face cu ochiul aşa câte o venă de borac care chirăie pe plajă sau în supermarket.

3. “Cristina Nemerovschi a băgat în spital o gospodină, care a făcut infarct din cauza romanului ei Sânge satanic. Nu-l citiţi, că muriţi.”

Ceva, ceva ştiu ei, dar ştiu doar aproximativ şi inexact. Da, o mamaie m-a certat luni în şir pe un site, după care n-a mai putut răbda curiozitatea, s-a dus şi a cumpărat cartea. A citit până la faza când merg M. şi B. cu raţa, spre Măneciu. Acolo a apucat-o durerea de inimă. A chemat Salvarea. Ăia i-au zis că scapă, e pe bază de stres, trebuie s-o ia mai uşor. În timp ce stătea ea în spital, pregătindu-se să fie externată, a venit o altă mamaie, mai deşteptă. Asta urmărise revolta primeia împotriva limbajului obscen în literatură şi, fiind ea ceva mai destupată, i-a adus la spital Inimile celor patru, de Sorokin, ca să-i arate că există romane mai crude şi mai extreme decât Sânge satanic. Asta i-a pus capac femeii. Aşadar, nu Sânge satanic i-a provocat preinfarctul, ci a fost o conspiraţie între mine şi scriitorul rus.

Ps. Nu plângeţi, mamaia trăieşte, s-a recuperat. Nu mai citeşte cărţi. Latră în continuare, i-au umblat puţin şi la corzile vocale.

4. “La Gaudeamus, Cristina Nemerovschi i-a spart ochelarii unuia, Dan-Liviu Boeriu, cu care avea un conflict vechi, că îl făcuse de râs cu nişte citate şi el se supărase. După aia, i-a dat în cap cu un curcan.”

Da’ de unde, nu fac eu din astea. Şoricelul în cauză scrie la un site simpatic, site-ul e în creştere, nu puteam să le invalidez cronicarul, cu sânge rece. Cât despre curcan, aici e o confuzie – curcanul era al lui Felix. Era un curcan total nonagresiv. Ca un fluture.

5. “Cristina Nemerovschi face sex cu Lorena Lupu, amândouă fac sex cu băiatul ăla cu Cimitirul şi Adrian Suciu face sex cu editorul de la Herg Benet. O gaşcă de destrăbălaţi, de aia scriu numai pornografie.”

Aici nu pot să mă pronunţ, prea multe persoane implicate. Las’ aşa :))

6. “Cristina Nemerovschi o să lanseze o revistă cu sex.”

Bă, sincer, Radical Art o să fie cu de toate. Şi cu sex, da. Cu futaiuri perverse. Cu babe sodomizate de măgari. Dar, mai ales, cu literatură.

A, şi dacă vă refereaţi la sex ca gender, păi, da… cred că e fată.

7. „Cristina Nemerovschi i-a băut sângele unei bătrâne, bunica lui Marcel. După aia, a şi mâncat din ea.”

Cu mâncatul am lămurit-o la punctul 2. Nici de sângele ei nu m-am atins, jur. Nu cred că-i bine ca noi, scriitorii, să bem sângele unor femei ai căror nepoţi sunt obsedaţi de conspiraţii universale, de răpirile extratereştrilor, de masoni şi alte grozăvenii. Ne-ar putea afecta scrisul, zic.

8. “Cristina Nemerovschi publica decât la Herg Benet pentru că acolo este ceva ce are ea: o pilă/un borcan cu murături/un birou/o amantă/o gâscă/un flacon cu sânge de virgină.”

Aş. Public la Herg Benet pentru că am ştiut de la bun început drumul pe care o să meargă editura şi mi s-a părut că mi se potriveşte foarte bine. Public la Herg Benet fiindcă acolo apar cărţi prea tari, alături de care ale mele se simt mândre să stea pe raft. Când am debutat, am avut 16 variante de edituri unde să public. Acum, la a şasea carte, am peste 40. Deocamdată nu schimb barca.

A, iar borcanul cu sânge de virgină stă frumos pe pervaz, dar nu-mi influenţează deciziile. Prea mult :D

9. “Cristina Nemerovschi are un copil pe care l-a dat de suflet şi stă săracu’ prin orfelinate, fără haine şi portocale de Crăciun.”

Asta e nouă :)) Nu, n-am, pe cuvânt. Apropo, e vreo telenovelă acum cu subiectul ăsta?

10. “Cristina Nemerovschi îşi înjură cititorii.”

Asta-i una dintre cele mai mari imbecilităţi ever. Nu doar că nu mi-a trecut vreodată prin cap să înjur vreun cititor, dar întotdeauna i-am susţinut, indiferent de conflictul în care au fost implicaţi. Pentru că, întotdeauna, în disputa dintre omul care a citit o carte şi omul care n-a citit o carte, omul care a citit o carte are dreptate. Cred despre cititorii mei că-s cei mai marfă cititori pe care-i poate avea cineva, chiar şi numai pentru simplul motiv că îşi aleg singuri ce să citească. Lucru foarte rar într-o lume de roboţi fără creier.

Dacă omul care a făcut această afirmaţie crede că Bambilici_frumy, o domnişoară care spune “N-am citit Sânge satanic şi nu-mi place, mi-e frică de cărţile cu înjurături”, ar putea fi considerată în vreun univers paralel cititoare a mea, înseamnă că omul care a făcut afirmaţia e pur şi simplu retardat.

11. “Cristina Nemerovschi şi-a omorât părinţii când era de-o şchioapă şi a fost adoptată de eschimoşi.”

Cam fals. Părinţii mei sunt cât de cât ok. Eschimoşi n-am întâlnit până acum… cred că ar fi fost interesant.

12. “Cărţile Cristinei Nemerovschi sunt cu sex, alcool, droguri şi violenţă.”

Inexact. Cărţile mele sunt cu libertate, căutări, iubire, moarte, viziune asupra vieţii, din astea. Da, în fundalul lor, există şi sex, droguri, alcool şi violenţă. Să spui despre cărţile mele că-s cu “sex, alcool, droguri şi violenţă” e ca şi cum ai spune despre romanele lui Dostoievski că-s cu personaje care au picioare.

Sau, uite, ca să se înţeleagă mai bine. Să zicem că eşti o piţipoancă urâtă care se pozează în baie, în oglindă. În poză, pe fundal, o să-ţi apară un colţ de tapet. El există, dar poza nu-i despre el. “Sex, alcool, droguri şi violenţă” – ăsta e tapetul.
Dacă vezi doar tapetul, e din cauză că eşti prost.

13. “Cărţile Cristinei Nemerovschi se încadrează în curentul YA.”

Aici se răspunde cu un citat din Ce facem cu România? Cititorii în dialog cu Cristina Nemerovschi. Ia uite ce zice:

„Mulţi fac confuzie între cărţi CU adolescenţi, şi cărţi PENTRU adolescenţi. Să spui despre o carte că se adresează exclusiv adolescenţilor doar pentru că personajele ei sunt adolescenţi e ca şi cum ai spune că Ursul păcălit de vulpe e strict pentru urşi şi vulpi.”

14. „Cristina Nemerovschi n-a primit recenzii în revistele importante.”

Mmm, aici e mai complicat. Adică, cine sunt eu să-mi dau cu părerea dacă o revistă e importantă sau nu? Cu toate astea, pot să înşir două, trei reviste care m-au recenzat, şi fiecare om, apoi, în funcţie de gust, să decidă dacă ele sunt importante.

Păi, din memorie, aşa că sigur vor scăpa câteva, am avea: Timpul, Ateneu, Bucovina literară, Familia, Vatra Veche, Tribuna, Zona Literară, Corpul T, Revista Argeş, Adevărul, Cafeneaua Literară, Observatorul Cultural, Actualitatea literară, Convorbiri literare, Contemporanul, Luceafărul, Revista Astra, Ziarul Financiar/Suplimentul de duminică, Mozaic, Sisif, Atheneum, Caietele Oradiei, Viaţa românească, Accente, Negru pe Alb – alea tipărite, adică pe foaie, să priceapă tot prostul. După aia, am avea pe cele online: Tiuk!, EgoPHobia, Revista de Suspans, Semne Bune, Hyperliteratura, Agenţia de Carte, Filme-cărţi, Revista Arte şi Meserii şi câte altele… La urmă, le avem şi pe cele „cool”: Tabu, Cosmopolitan, Playboy, Esquire, şi foarte multe reviste pentru femei. După aia, avem ziarele normale, Adevărul, România Liberă, Jurnalul Naţional şi restul; le avem pe cele de muzică rock, aşa cum le avem şi pe cele străine, de literatură, artă şi aşa mai departe. Şi mai avem câteva sute de bloguri. Eh, aşa-i? Eh, aşa-i.

Culmea: ăla care zice că n-am recenzii şi-ar da un plămân să aibă măcar 5 la sută din câte am eu. Că românul, după ce că e atât de prost, mai e şi ipocrit, şi băleşte la struguri, în loc să-şi ia o varză.

15. “Cristina Nemerovschi e vampir pentru că numai un vampir poate să înjure în halul ăsta un om prost.”

Mie apropiaţii mi-au zis că ei nu cred că aş fi vampir. Dar, pe de altă parte, poate că nu trebuie să te încrezi în prieteni. Şi, chiar dacă aş fi vampir, nu văd ce ar avea asta cu cărţile mele. Vampirii n-au dreptul să scrie cărţi, sau cum? :S

În afară de asta, ipoteza e greşită. Nu-i adevărat că numai vampirii pot înjura oamenii proşti. Şi vârcolacii pot.

16. “Cristina Nemerovschi l-a înfinţat pe M. casa corupe tinerii şi săi servească pe tavă la masonii care vor cucerească România noastră străbună.”

DA, asta e adevărat. Recunosc.

A fost mai greu cu transportul. Unii tineri n-au încăput pe tavă…

17. “Cristina Nemerovschi e o fataita alintata la maxim de parinti si de fani si de cititori si de vecini, de asta e rea cu noi, ca e o fataita neserioasa, eu pot sa vad faptele acestea din fotografia ei de la profil.”

True. Toată lumea mă răsfaţă.

Miauuuuu.

18. “Cristina Nemerovschi scrie cărţile ei ca s-a şocheze.”

Parţial incorect. Cristina Nemerovschi scrie cărţile ei pentru că îi place să scrie cărţile ei. Da, a observat, încă de la prima, că există gândaci scoşi cu găleata din pivniţă care nu ştiu pe ce lume se află. Ăştia, când le citeşte cineva sinopsis-ul de la Sânge satanic, se şochează. Dar nu e vina cărţii. Gândacii sunt doar victime colaterale.

Oamenii n-au de ce să fie şocaţi de cărţi. Oamenii gândesc. Dacă un lucru există într-o carte, înseamnă că a putut fi gândit de mintea umană, prin urmare el ar putea exista şi în lumea reală.
Gândacii, în schimb, fac infarct şi la Punguţa cu doi bani.

19. „Nymphette_dark99 ar fi trebuit să fie arestată imediat cum s-a făcut criminală, nu s-o lăsam aşa liberă şi să mai şi scrim cărţi despre ea. Ce ruşine… Astea sunt exemplele pe care le dăm la copi?”

Cât optimism deşănţat! Pe nymphette n-o poţi prinde aşa, cu una, cu două ;)

20. “Cristina Nemerovschi a bătut o reporteră la TV.”

Nu, doar i-am turnat cafea pe bluză. Avea o culoare căcănie, mă deranja la ochi.

21. “Cristina Nemerovschi e o rea şi ne şterge comentariile care i le punem! :(((“

În general, nu, nu le şterg. Pe cele cu potenţial le editez, ca să ne batem pula de ele. Să fie fun, ca să nu fie tristeţe nemărginită şi apăsătoare.

22. “Ca să-ţi scrie pe coperta la carte, Cristina îţi cere o maşină sau o motocicletă. Dacă n-ai bani să-i cumperi, nu-ţi scrie.”

Da’ de unde. Nu cer decât un borcan cu sânge de virgină, să-l ţin acolo, la editură, pe pervaz.

23. “Cristina Nemerovschi a venit la ultima ei lansare cu o pungă maaaare cu droguri de toate felurile si culorile şi le-a împărţit la fani. S-a drogat cu toţii şi a făcut ca toate animalele pământului. A vandalizat localul şi a ajuns cu toţii la poliţie.”

Păi, data viitoare, nu mai sta în penumbră; apropie-te şi tu şi cere-mi. Dau la toată lumea. Pe cuvânt. De ce să suferi de pomană? Crede-mă, nu te persecută nimeni.

24. “Cristina Nemerovschi e foarte înaltă, de asta o ştie lumea de frică. Are peste 1 metru 90.”

O să mă mai măsor zilele astea, să vedem. Nu-i exclus să ai dreptate.

25. “Când a avut prima dată lansare la cartea aia pe care a scriso, Cristina Nemerovschi a venit îmbrăcată cu o capră pe ea, pe care tocmai o ucisese şi o ţinea pe gât. A dat cu sânge peste public, ca la biserică, când dă popa cu apă sfânţită. E normal să se întânple aşa ceva în lumea civiilizată? Eu nu cred.”

Mă, eu zic că-i normal. Lansările de carte trebuie să fie cât mai spectaculoase. Dar greşeşti, nu era capră, era ţap.

vulpe

PS. Dacă tot v-am făcut să râdeţi, nu uitaţi de lectura de mâine de la Club A – aduc droguri şi ţapi, pe cuvânt de fost pionier :P

, , , , , , , ,

37 Responses to Câteva prejudecăţi şi bârfe despre Cristina Nemerovschi, prezentate şi parţial demitizate

  1. Domnul Dumnezeu catre roaba lui, Alina Mihai 13/02/2014 at 8:41 pm #

    Draga Alina Mihai, fa, roaba mea proasta, sa stii ca autoarea acestui articol, Cristina, s-a gandit doua secunde daca sa scrie „coarde vocale” sau „corzi vocale”; dupa ce s-a gandit ea astea doua secunde, si-a dat seama ca a doua varianta suna mai bine. Ca prima, vezi tu, ii amintea prea mult de ma-ta. De aia Cristina e scriitoare, in timp ce tu esti o laba patetica la menopauza, care scrie poezii ca aceasta:

    „de nu puteai trece cu mâinile-n şolduri

    totul era verde smarald şi-aproape-auzeai

    libertatea cântând

    la capătul holului

    pe cadrul uşii deschise

    soarele şi-a pus gura ca pe-o sticlă

    din care bine că nu m-a sorbit (Alina Mihai)”

    Da, fa. De asta tu o sa scrii pana crapi „poezie” cu mana in solduri. Ca atata poti. O femela trista, plina de complexe, care schelalaie ca imbatraneste si nu a facut nimic cu viata ei pana la 45 de ani, in afara de a umple cateva sute de tampoane cu ciclu menstrual.

    Asa ca, vezi tu, fa, Cristina stie ca in Dex e „coarde vocale”, nu „corzi vocale”. Dar scriitorii, fa, trebuie sa puncteze uneori si la impresia artistica.

    N-o sa intelegi asta decat atunci cand vei ajunge la al 1.832 tampon umplut cu sange imputit, care va fi si ultimul.

    Da, fa, si sa nu uit: coarda e ma-ta.

    Muile, masa si dansul la profilul distinsei (ca destinsa nu-i): https://www.facebook.com/alinamihai73?fref=ts

  2. madeleine 14/02/2014 at 7:02 pm #

    GENIAL! :)))))))))

  3. Dumnezeu s-a intors sa-i vorbeasca proastei sale, roaba Alina MIhai 14/02/2014 at 8:48 pm #

    Fa, am vazut ca persisti intr-o confuzie: din ce stiu io (si e firesc sa stiu, ca doar sunt Dumnezeu…), Sange satanic nu-i „primul roman cu satanisti”, e cu metalisti, fa. Stiu, la caprele care stau 18 ore pe zi la cratita si telenovele, poate fi acelasi lucru. Asta pentru ca-s proaste.

    Fa, si mai vezi ca virgula nu-i frumos sa pui intre subiect si predicat. Cum ar veni, aici: „sa scrii in asemenea hal despre un om decent care isi vede de viata si cariera lui, (VIRGULA, fa? de ce virgula, vaca analfabeta?!) e dovada de mitocanie.”

    Cand pui virgula intre subiect si predicat, fa, esti prea coarda penala daca mai si faci anafabeti scriitorii, fa. Scriitori care n-or sa te primeasca la masa lor nici macar sa stergi berea varsata pe jos.

    N-o sa intelegi asta decat atunci cand vei ajunge la al 1.832 tampon umplut cu sange imputit, care va fi si ultimul.

    Da, fa, si sa nu uit: coarda e ma-ta.

    Muile, masa si dansul la profilul distinsei (ca destinsa nu-i): https://www.facebook.com/alinamihai73?fref=ts

  4. viorel nechita 16/02/2014 at 12:23 pm #

    m-ai făcut curios şi am comandat o carte să văd cum te descurci

  5. Cristina Nemerovschi 18/02/2014 at 8:16 am #

    Dumnezeu, nu ma gandeam ca o sa ajung vreodata sa spun asta, dar cred ca incepi sa-mi placi :D

    Viorel, sper sa fie o lectura placuta!

  6. aura 19/02/2014 at 12:12 pm #

    Cristina, te iubesc :D Nu pot sa cred ca n-am stiut pana acum de Sange satanic, nu o mai pot lasa din mana, vreau sa ma marit cu M. :)) Sa nu te opresti din scris! Multumesc, multumesc pentru ce ai scris!

  7. Cristina Nemerovschi 20/02/2014 at 10:32 am #

    Si eu iti multumesc, Aura! Te astept cu drag la lansari :) Sigur n-o sa ma opresc, no way :)

  8. viorel nechita 21/02/2014 at 9:26 pm #

    urmare la mesajul anterior:
    Mi-a fost adusă la poartă şi am citit-o.Ela(vaca) este totuşi personajul interesant,care fascinează.Băieţii…ca băieţii,e porci!
    Să-ţi meargă bine!!!

  9. Cristina Nemerovschi 25/02/2014 at 8:47 am #

    RAZVAN: nu o sa-ti aprob comentariul, nici cand il vei posta a 199734555602233 oara. De ce? Pentru ca o vitea atat de proasta incat iti vine de 66 de ori pe zi la usa, iti suna insistent numai ca sa te vada venind si deschizand in papuci, pentru a te anunta ca nu are de fapt nimic sa-ti spuna, o asemenea vitea nu merita nici macar sa fie lasata sa respire, cu atat mai putin incurajata ca ar avea o opinie sau ceva de spus (?!).

    Dar, desi nu-ti voi aproba comentariul, o sa-ti raspund. In primul rand, ca sa vada toata lumea de ce – concret – esti vitea proasta si, in al doilea rand, ca sa poti in sfarsit sa dormi si tu, dupa munca epuizanta de o saptamana intreaga in care mi-ai postat acelasi comentariu (care nu spune nimic) de 199734555602233 ori, sperand sa-l vad si sa-l citesc (nu ti-a iesit, am citit doar doua-trei randuri, la care iti voi si raspunde).

    Sa trecem la treaba, asadar. :P De ce esti tu, Razvan, o vitea inimaginabil si induiosator de proasta:

    1. Esti vitea proasta pentru ca folosesti cuvinte pe care nu le cunosti si nu ai nici macar un strop de decenta pentru ca, inainte de a initia un dialog cu un scriitor, sa cauti in dex termenii pe care urmeaza sa-i agiti pe deasupra capului, sperand sa il impresionezi cu ei. Nu ai habar ce inseamna „a face lucrul X pe spinarea lui y” si nici ce inseamna „nepotism”. Pentru ca tragerea presului de sub picioarele vitelelor proaste e unul din hobbyurile mele de dimineata, o sa te lamuresc eu mai jos. Prima lectie e gratis, pentru a doua vii cu plicul lipit frumos intre coarne.

    Avem, cum s-ar zice, Cazul 1: te-ai nascut schiop. Tac-tu e antrenor de atletism. Pentru ca tac-tu vrea neaparat ca tu sa castigi proba de 5.000 de metri garduri, introduce o regula noua in concurs: orice concurent poate intra in competitie in orice moment al ei si in orice punct, urmand ca primul ajuns la linia de sosire sa fie desemnat castigator. Cand restul alergatorilor mai au trei ture de stadion, tac-tu te azvarle cu carje cu tot la un metru in fata liniei de sosire. Te tarasti pana acolo, cu chiu, cu vai, si castigi. Tac-tu iti da cupa. ASTA, VITEA PROASTA, ESTE UN CAZ DE NEPOTISM. Sau, in cuvintele tale, ai castigat competitia pe spatele lui tac-tu.

    Cazul 2: prin absurd, in locul cheliei de azi imagineaza-ti ca ai un par foarte frumos, lung si bogat. Ma-ta e coafeza. Ma-ta e o coafeza foarte profi. Pentru ca in trecut ai avut experiente neplacute cu alte coafeze, care ti-au rupt parul, te duci la ma-ta sa te coafeze, fiindca in ea ai incredere. Fiindca ma-ta e, din cate stii tu, singura coafeza buna. Ma-ta te coafeaza cu grija si pricepere, asa cum ar coafa pe oricine i-ar trece pragul. ASTA, VITEA PROASTA, NU-I UN CAZ DE NEPOTISM. Asta, vitea proasta, se cheama o colaborare cu un om in care ai incredere.

    Daca nu vezi nicio deosebire intre Cazul 1 si Cazul 2, este doar din pricina ca esti o vitea inimaginabil de proasta.

    2. Ca orice vitea induiosator de proasta, nu ai pic de logica. Repeti niste cuvinte pe care le vezi undeva, denaturand legaturile logice dintre ele, fara sa-ti pui problema daca insiruirea lor are vreun sens. Cica, ma citezi tu, eu sunt dezamagita ca nu am intalnit nepotisme in Romania. Ma, tu esti capra? Cum ar veni, eu sunt dezamagita ca nu mi-am rupt un picior? Cum vine asta, vitea? Nu cumva, in articolul pe care l-ai citit tu, eu ziceam ca, dimpotriva, sunt dezamagita sa vad nepotisme in ro? Adica, afirmativ, bre vitea? Ia fugi si mai verifica o data.

    3. Esti vitea proasta, defecta si scarboasa fiindca, atunci cand discuti cu un scriitor, esti incapabil sa-i reproduci corect TREI BIETE CUVINTE. De aia, pentru ca vitele proaste ca tine exista pe lume, ajung sa citesc prin toate subsolurile de site-uri ca am scris cine stie ce grozavenii. Pentru ca viteaua handicapata nu stie sa dea un banal click dreapta si sa-mi copieze cuvintele ASA CUM LE-AM SPUS EU. Viteaua, neaparat, trebuie sa le reproduca. Dar viteaua e penibil de proasta, astfel ca, in reproducerea a trei cuvinte, or sa apara 5 greseli de gramatica si 4 de logica.

    Deci, data viitoare cand ai pretentia unui dialog cu mine, reda-mi cu atentie cuvintele. Daca nu poti, abtine-te.

    4. Esti vitea proasta fiindca nu te poti abtine. Da, vad ca stiai dinainte ca o sa rad de tine si ai tinut sa ma anunti ca stii. Desi stiai, tot te-ai dat in spectacol. Nu o data, ci de 199734555602233 de ori. Ca sa ce? Sperand ca ce?

    5. Esti vitea proasta fiindca esti teribil de nesimtita. Bati la usa de 199734555602233 de ori si ma faci sa vin sa vad ce mai vrei si de data asta, desi NU AI ABSOLUT NIMIC SA-MI COMUNICI. Trebuie sa fii tare retardata sa-ti imaginezi ca ai inventat un repros care sa nu-mi fi fost facut de un alt prost inaintea ta. Nu, simpatica vitea, prostia nu e niciodata originala. Sigur un alt prost a debitat si el la un moment dat ce aberezi tu in 199734555602233 de comentarii. Deci, m-ai adus la usa fara rost. Pentru ca esti o vitea scarbos de aroganta, care crede ca are o parere, desi ea e doar vitea si tot ce ar putea da vreodata e lichidul ala alb pentru cafea sau cereale.

    Culmea arogantei de vitea: sa mai si presupui ca m-ai dat pe spate si m-ai lasat fara argumente. Fara argumente n-o sa ma lase nimeni, niciodata. Nici macar un extraterestru. Daca eu vreau sa te conving in urmatoarele 6 minute ca ma-ta e musca, fii sigur ca dupa astea 6 minute o s-o alergi prin casa, cu pliciul.

    6. Esti o vitea proasta pentru ca nu ai simtul umorului. Nu poti pricepe umorul, ironia, satira, pamfletul. La punctul ala la care te referi tu, cu sangele de virgina, era facut misto SI de vitelele ca tine. Ar fi trebuit sa pricepi. De fapt, n-ar fi trebuit, ca de aia esti vitea.

    7. Esti vitea proasta fiindca acuzi arta de tot ce nu merge bine in jur, in special in patetica ta viata. Nu, nu-s eu de vina ca prietena ta si-a pierdut virginitatea la 14 ani. Nu-s eu de vina ca nu s-a intamplat cu tine. E doar viata, vitea trista.

    Esti vitea proasta si din alte multe mii de motive. Or sa ti le mai expuna si altii, cu timpul. Poate nu la fel de clar si coerent ca mine, dar va trebui sa te multumesti cu ceea ce primesti. ;)

  10. manole 25/02/2014 at 10:43 am #

    @Cristina: pune o poza cu vitzeaua razvan, sa radem si noi :D

  11. Andreea 25/02/2014 at 11:05 am #

    Ooook, lasand la o parte cearta. Cristina, de ce te iei doar de cei care te critica? Atrage-le atentia si fanilor tai care fac greseli gramaticale. Asta ca sa fie totul asa fair play. Am vazut aici destui fani de-ai tai care faceau greseli groaznice, you should take care of that.

  12. Cristina Nemerovschi 25/02/2014 at 12:13 pm #

    Andreea: un om care isi exprima liber admiratia pentru o bucata de arta n-o sa fie niciodata pe acelasi plan cu o bovina trista care isi varsa frustrarile pe tot ce vede, in loc sa si le caute in ea insasi:) Un om mai poate face greseli – daca si le asuma, e totul ok. Problema apare atunci cand bovina care tine sa dea lectii e vai de capul ei, din toate punctele de vedere – unei astfel de bovine trebuie sa i se traga presul de sub picioare, in primul rand pentru aroganta si nesimtire.

    Sau, mai simplu spus: fanul poate face si el o greseala de gramatica, dar el nu vine sa tina nimanui prelegeri despre cum ar trebui sa traiasca, nu isi impune propriile valori asupra nimanui – el vine doar pentru a-si exprima gusturile si sentimentele personale (el, spre deosebire de critic, are asa ceva, pentru ca a venit in contact cu arta despre care vorbeste). Greseala gramaticala pe care el o face (daca o face) prin urmare e pur si simplu problema lui. El este o persoana care nu da lectii, asta este important de retinut. Bovina („cel care critica”, in termenii tai) vine si-mi spune cum ar trebui sa scriu, cum ar trebui sa ma imbrac, cum ar trebui sa traiesc, desi el e praf la toate capitolele. Eu nu sunt aparatoarea gramaticii, ci doar servesc un bocanc in bot ipocritilor :)

    Sau, uite, si mai simplu de atat: cel care vine sa „critice” trebuie sa se asigure mai intai ca el nu are de mii de ori mai pronuntate acele defecte pe care pare sa le vada doar in ceilalti. Un individ care isi permite sa critice nu trebuie sa aiba milioane de puncte vulnerabile, atat de la vedere. Fiindca, altfel, apar cazuri ridicole: saptamana trecuta o gospodina m-a facut „analfabeta” (?) :D fiindca am scris „a fi” corect, in timp ce dansa punea virgula intre subiect si predicat :P

  13. Cristina Nemerovschi 25/02/2014 at 12:19 pm #

    Andreea, sau, uite, simplu-simplu de tot :) – daca eu ma duc la piata si tanti de la taraba ma intreaba: „Decat un kil de mere, mama?”, eu n-o sa stau sa-i explic femeii ca s-a exprimat incorect. Ei, daca femeia incepe sa-mi tina o teorie despre cum ar trebui sa fie arta contemporana… se schimba lucrurile :)

  14. Alina 25/02/2014 at 12:43 pm #

    Când eşti scriitor îţi asumi şi accepţi orice părere primeşti despre tine sau opera ta. Vor fi în aceeaşi măsură oameni care te vor citi şi te vor aprecia, cât şi oameni care te vor citi şi vor găsi cărţile tale ca nefiind pe placul lor. Deasemenea o sa fie şi oameni care o să-şi dea cu părerea fără să fi citit ceva de la tine. Asta e ordinea fireasca a lucrurilor. Orice scriitor are pare de ele. Fie ca el scrie proză sau poezie.
    Eu am citit doar o carte de la tine dar am în plan sa trec prin toate.
    Indiferent de ce ţi-o fi zis Răzvan, nu ar fi trebuit să îi răspunzi în halul ăla.
    Oamenii care pot răspunde diplomat şi civilizat la orice problemă cu care se confruntă sunt oameni deosebiţi. Diplomaţia e un lucru esenţial mai ales când eşti o persoană cunoscută. Eu nu am găsit până acum scriitori care să jignească în halul în care ai făcut-o tu.
    Na, acum o să zici că-s şi eu retardată, Nu-i prima data când mi-o zici. Îmi asum şi eventualitatea asta.
    Atitudinea face totul să ştii.
    Indiferent ce ţi se zice. Că vine unu şi zice: băi, scrii naşpa da nu ţi-am citit nicio carte. nu trebuie să te apuci să-l faci retardat sau idiot sau cum mai vrei tu că nu demonstrezi că eşti mai sus decât el sau mai inteligentă.
    În aceeaşi măsură dacă vine altcineva şi zice: uite Cristina ţi-am citit o carte, două sau câte am citit, şi nu prea mi-a plăcut aşa mult ce scrii tu acolo. Nu m-am regăsit. Nu trebuie să-l jigneşti.
    Adică şi ce dacă nu i-a plăcut? Pagubă nu-i tu ştii ce faci şi tot o să vinzi şi o să scrii.
    Cu ce te simţi tu mai bine că ai început să-l faci vita pe tipu de mai sus?

    Am mai citit undeva că numai manelarii şi inculţii nu apreciază cărţile tale. Nu ai zis tu asta a spus-o un fan sau ceva de genul ăsta.

    Sunt mulţi oameni care nu găsesc interesante cărţile Agathei Christie, să zicem. Chiar dacă ea e super cunoscută şi cărţile ei se vând şi acum. Sau sunt unii care nu apreciază clasici ruşi Exemplele pot continua.

    Nu poţi să îi mulţumeşti pe toţi că nu ai cum. Nu o să placă tuturor ce scrii tu şi aşa mai departe.

    O zi faină :D

  15. Cristina Nemerovschi 25/02/2014 at 12:50 pm #

    Alina, nu l-am jignit cu absolut nimic ;) Sa jignesti pe cineva presupune sa-i atribui un defect pe care nu-l are :) El, pur si simplu, e vitea. Am demonstrat in toate punctele alea de ce e vitea si nu e om.

    Atitudinea inseamna sa te preocupe si ce-i in jurul tau. Daca tu, atat cat sta in puterile tale, ai ocazia sa dai viteaua la o parte de pe pres, ca sa nu mai deranjeze si pe altcineva si sa scoale tot blogul cu ragetele ei, e indicat sa o faci. Demonstreaza ca-ti pasa de cei din jurul tau, ca nu esti egoist si comod.

    In plus, puteam cu adevarat sa-l jignesc pe Razvan, dar n-am facut-o. Doar am punctat niste adevaruri si l-am alintat cu un termen care-l caracterizeaza perfect si pe care-l folosesc de fiecare data cand e nevoie.

    Si tie zi faina.

  16. Moni 25/02/2014 at 1:42 pm #

    Oh, come on, Alina. De ce ti-ai irosi diplomatia pe unu care admite ca iti injura munca, desi nu ti-a citit nici o carte?!
    Eu sunt unul din cei mai impaciuitori oameni din lume si totusi am ajuns la concluzia ca prostilor nu trebuie sa le raspunzi cu moderatie. Eu evit toate conflictele pe cat posibil, dar cand ma uit la Cristina, efectiv o admir pentru rabdarea cu care raspunde chiar si celor care nu merita.
    Raspunsul Cristinei adresat lui Razvan mi se pare foarte argumentat, structurat si deloc agresiv, mai degraba rational. Este vorba despre cineva care a postat coispe mii de comment-uri cand a vazut ca nu i se aproba probabil, deci evident ca este un prost. Daca vroia sa-o impresioneze, trebuia sa aiba grija la calitate, nu la cantitate. Cristina i-a dat acel gen de raspuns din care chiar ar putea invata ceva.

  17. viorel nechita 25/02/2014 at 1:50 pm #

    Bine dragă,nu-mi adresezi şi mie un cuvânt din care să răzbată recunoştiinţa,unui autor citit pe nerăsuflate,pentru cititorul său.Nu-i mai băga în seamă pe ăştia care îşi asumă pareri.Mesajul tău se adresează celor care cred că te înţeleg.PUNCT!Dacă au nedumeriri,să continuie să cumpere cărţile şi cu ele sub braţ să meargă la unul care poate să le tălmăcească visele.
    cu naturaleţe mă repet şi îţi urez să-ţi fie bine!

  18. Alina 25/02/2014 at 1:54 pm #

    Îţi înjură munca, bun. Tu nu trebuie să-l jigneşti pe el. Să te apuci să-i zici băi idiotule, boule, retardat ce eşti, tu ăla care nu mai încapi de mine. Nu rezolvi nimic. Ţine de imaginea ta ca persoana publică, ca persoană cunoscută. Pai ce se întâmpla dacă se apuca să zice, J.K Rowling să jignească în stânga şi în dreapta pe toţi ăia care îi contestă cărţile. Ieri a apărut un articol despre ea în The Huffington Post. Ce ar fi trebuit să facă? Să dea de pământ cu jurnalista aia şi cu ziarul respectiv? Nu au jignit-o dar titlul suna aşa: If J.K Rowling respects writing she should quit doing it.
    Normal că nu o să se apuce ea să arunce cu pietre acum şi să arunce cuvinte gratuite aşa că n-are ce face. Are un PR de imagine care n-ar lăsa-o să-şi păteze reputaţia cu astfel de cuvinte.

    Dacă Cristina voia putea să-i dea argumente şi fără să-i zică că e o vită sau viţică sau ce scrie pe acolo. Se poate şi fără să vorbeşti ca un birjar, atât zic.

    A, nu eşti agresiv când jigneşti pe cineva nu? S-o fi schimbat definiţia cuvântului între timp. Am să mă uit în dex.

    Acestea fiind zise eu nu vreau să pornesc o ceartă căci mă feresc de aşa ceva ci doar să scot în evidenţă faptul că se poate să pui la punct pe cineva şi să-ţi impui punctul de vedere vorbind normal.

  19. Cristina Nemerovschi 25/02/2014 at 2:05 pm #

    Alina, iti repet ca nu am jignit pe nimeni. Vezi definitia termenului „a jigni” pe care am dat-o intr-un comentariu anterior ;)

    Da, daca J.K Rowling are dreptatea si argumentele de partea sa, nu doar ca ar fi indicat sa dea in ce fel considera ea de pamant cu jurnalista, ba chiar e si datoria ei s-o faca. Pentru ca jurnalista sa nu mai faca in viitor treaba mare si pe pragul altui scriitor :)

    Da, puteam sa-i aduc argumente fara sa-i explic de ce e vitea. Dar el nu intelege cu argumente. Argumentele exprimate frumos trec pe langa el degeaba. Asa, explicandu-i de ce e vitea, o sa se gandeasca la asta. Si o sa aiba mai putin tupeu data viitoare. Pana acum, din toata experienta mea cu prostii, sunt doua abordari care au efect. Am mai scris despre ele: biciul si muia. Ei stiu doar de frica pura si de amenintarea ca-i faci de cacat in public. Argumentele sunt zero la prost. Iar sa-i vorbesc frumos… e extrem, extrem de daunator. Pentru toata lumea.

  20. Cristina Nemerovschi 25/02/2014 at 2:06 pm #

    Viorel, te-am sarit din greseala :) Pai, multumesc! Da, un talmacitor de vise ar fi bun la casa omului :D

  21. Cristina Nemerovschi 25/02/2014 at 2:13 pm #

    Moni: pai, da, sa-i raspund cu diplomatie. Din care prostul sa inteleaga ca a avut dreptate (ca atat il duce pe el capul). Sa-i raspund cu diplomatie pentru ca prostul sa mearga si sa streseze alti 20.000 de scriitori, sau actori, sau pictori sau cine stie ce-l mai deranjeaza pe el. Sa-i raspund frumos, de parca ii datorez asta. De parca mi-ar fi castigat prin ceva respectul. Sa-l mint pervers ca are dreptul la o opinie despre lucrurile pe care nu le cunoaste. Sa-i umflu penele si mai mult, right?

  22. Alina 25/02/2014 at 2:23 pm #

    Faci cum doreşti. Până la urmă fiecare abordează în alt mod problemele cu care se confruntă. Nu ştiu cum îi zice atunci când faci pe cineva vaca, viţea, idiot sau mai ştiu eu ce. Probabil e un compliment.

    Poate văd eu lucrurile naşpa. La urma urmii fiecare le vede în felul lui.

    Nu cred ca dacă vorbeşti frumos cuiva înseamna că-i dai dreptate sau că automat eşti de acord cu el. Mă repet, însă, fiecare e diferit şi fiecare abordează diferit lucrurile.

    Personal, n-aş putea să fiu aşa să arunc cu jigniri gratuite indiferent de ce-mi zice o persoană.
    Aş putea să-ţi dau un exemplu şi să-ţi zic că am avut o discuţie aprinsă cu o profesoară de la facultate căreia i-am zis civilizat că sunt probleme la curs şi cu modul în care predă. Fără să jignesc fără să mă apuc să fac eu pe aia şmecheră, Profesoara a înţeles şi ca atare atitudinea dumneaei s-a schimbat.
    Nu zic acum că toţi o să înţeleagă şi că toţi o să fie dispuşi să se schimbe.

    În fine, tu faci ce doreşti.
    Dacă consideri că a face vacă, proastă, retardată, idioată şi mai ştiu eu cum e un mod bun de a spune ce ai de spus atunci e ok.

    Cât despre J.K Rowling, dacă va fi cazul o să ia ea măsurile necesare ca să nu mai apară astfel de articole. În niciun caz n-o să îi zică jurnalistei alea: fă vacă proastă ce ştii tu despre mine? eu mă opresc când am eu chef din scris.

    Nu-i frumos, etic şi ok pentru ea.

  23. Cristina Nemerovschi 25/02/2014 at 2:34 pm #

    „Nu cred ca dacă vorbeşti frumos cuiva înseamna că-i dai dreptate sau că automat eşti de acord cu el.” – Alina, normal ca nu asta inseamna pentru noi, dar ASTA INTELEGE prostul. Atata poate el.

    E normal ca profesoara ta sa fi inteles o explicatie logica, cu argumente, pentru ca foarte probabil ea este o persoana care gandeste. Evident ca exista o multime de persoane cu care si eu comunic perfect si ne intelegem rational. Razvan si cei ca el sunt alta poveste :)

    „Nu ştiu cum îi zice atunci când faci pe cineva vaca, viţea, idiot sau mai ştiu eu ce” – daca respectivii chiar asta sunt, ii zice sinceritate :)

  24. Alina 25/02/2014 at 2:40 pm #

    Ai dreptate Cristina. Unii nu înţeleg, aia e. Nu-ţi baţi capu cu ei.

    Oricum eu îţi doresc la cât mai multe cărţi şi lansări şi mai ales sănătate ca să le faci pe toate.

    :)

  25. Moni 25/02/2014 at 2:50 pm #

    Eu am inteles perfect si sunt de acord cu abordarea ta Cristina. Diplomatia, politetea trebuie pastrate pentru cine merita. Cum ai scris in alt articol, un om inteligent se adapteaza situatiei. Cand vine unu la tine si te injura, il dai cu capul de primul stalp, nu stai sa-i oferi explicatii. Poate ca unii scriitori sunt cu nasul pe sus si nu se murdaresc cu toti prostii dar traba lor. Cristina este directa, ce-i rau in asta?

  26. Cristina Nemerovschi 25/02/2014 at 2:59 pm #

    Multumesc, Alina. Sa fie! Si te astept pe la lansari, daca ai chef :)

  27. Alina 25/02/2014 at 3:06 pm #

    As veni dar nu-s din Bucuresti :(

  28. andrei 25/02/2014 at 3:57 pm #

    Nasol nu-i neaparat ca vine un prost si-si exprima si el frustrarile fata de un scriitor. Nasol este ca ne-am umplut de ei; prostii sunt peste tot. Si sunt galagiosi, siguri pe ei, aroganti, tupeisiti… Are dreptate Cristina. Mai trebe si mana de fier din cand in cand.

  29. DANIEL 25/02/2014 at 6:16 pm #

    stii? asa cand te gandesti la prima impresie totul ar trebui sa fie cum nu se poate mai simplu: fiecare om sa citeasca fix ce ii place. simplu, nu? da…ar trebui. dar in realitate lucrurile se complica. de ce? pentru ca intervin frustrarile oamenilor. de ce autorul ala vinde si are succes? de ce publicul nu-i iubeste pe ala care-mi place mie? de ce cartile cu limbaj deochiat sunt la moda? de ce gustul meu nu coincide cu al altora?…si multe altele. iar prejudecatile astea sunt exprimate sub forma de jigniri la adresa acelui scriitor pe care il vedem ca stand in calea propriilor nostre gusturi. in cazul acesta, la adresa cristinei.

    eu numai luna trecuta am injurat la randul meu zeci de idioti care spuneau exact ce a exemplificat articolul asta: ca nu ar trebui citita cristina fiindca e satanista. ca de ce are limbaj vulgar. ca un scriitor serios trebuie sa aiba varsta de peste 50 de ani. ca vampiri ca etc. iar aceste obiectii nu erau scrise pe un ton politicos, nici vorba. asa ca am replicat si eu pe masura.

    ideal ar fi sa ne raportam cand vorbim de scriitori strict la cartile lor. dar in romania nu se intampla asta. cristina are dreptate. cine o critica de fapt n-o face pentru scrisul ei, despre care nu are nici o idee generala. o critica ca si cum ar fi o pitipoanca de la tv si e firesc ca faptul asta sa o amuze. la naiba, ma amuza si pe mine si pe multi altii.

    dar ma rog, pana la urma si prostii fac parte din societate. desi o lume fara ei ar fi mult mai frumoasa.

  30. bobina 15/03/2014 at 8:29 pm #

    comparatia intre haterii cristinei si haterii scriitoarei cu harry potter nu-i buna si o sa explic si de ce. am citit jumate din articolul in care era jignita rowling dar hai s-o spunem pe aia dreapta: daca treaba asta s-ar fi intamplat in romanica, lui rowling nu i s-ar fi spus „lasa-te de scris, lasa si pe aia mai tineri, tu ti-ai facut treaba cu literatura si ai demonstrat ca etc etc etc etc”. stii cum i s-ar fi spus in romanica? uite-asa: „du-te faaaa acasa, javra dreacu, huoooo! te-ai umplut de bani, panarama ofilita!!!!! cine te crezi tu fa, crezi ca tu stii sa scrii? huoooo”. evident, cu analfabetismele din oficiu, ca doar se cunoaste… orice jurnalist care se ia la noi de-un scriitor e si sarac cu duhul si semnianalfabet. cam asta-i treaba. asta-i diferenta intre romanica si restul lumii.

    a fost jignita si rowling, normal, cu acel articol stupid, dar daca asta s-ar fi intamplat in romania ar fi fost mult mai agresiv si mai birjareste. si mai lipsit de fundament. e de ajuns sa citesti citatele pe care cristina le-a redat la sectiunea cu perle si idioti ca sa observi diferenta. in articolul cu rowling nu s-a sarit calul cu adevarat.

  31. versul 18/06/2014 at 5:35 pm #

    Alina pari genul de om caruia i se explica de 50 de ori o treaba si tot n-o pricepe. Cristina ti-a aratat in primul coment de ce nu a jignit prostul. Ti-a dat o excelenta definitie a jignirii: „sa jignesti un om inseamna sa-i atribui un defect pe care nu-l are”. Tu o dai in continuare cu jignirea desi nici vorba de asa ceva. Nu pricep de ce iti mai raspunde, nu meriti.

  32. Cristina Nemerovschi 02/07/2014 at 11:01 am #

    Bobina are foarte mare dreptate. In orice domeniu, Romania e campioana la prostie, calomnie si agresivitate. Daca te uiti si pe site-urile de umor straineze si le compari cu cele romanesti… diferenta e ca la cer la pamant. Si acolo sunt prosti, da, de acord. Dar au bun simt.

  33. Stefan 12/12/2014 at 12:07 am #

    Geniale sunt toate articolele tale despre mizeria de om Daniel Cristea-Enache. E rau cand un om asa de prost se crede buricul pamantului. Da-l in gat pana la capat, bravoooo!

  34. Goran 30/03/2015 at 3:44 pm #

    „Că vine unu şi zice: băi, scrii naşpa da nu ţi-am citit nicio carte. nu trebuie să te apuci să-l faci retardat sau idiot” – Serios???? :)))) De ce?

  35. vasile popescu 10/12/2015 at 7:10 pm #

    Astăzi vorbeam cu un amic.Tema arta…aşa în general şi o pusese pe tapet el.Omul nu mai citeşte nimic de ani buni(m-am întrebat adesea dacă a făcut-o vreodată)şi literatura,pictura,muzica sunt subiectele lui predilecte.Recită versuri şi dă nume etc..I-am spus :îţi aminteşti cum se vindea pe sub mână CEL MAI IUBIT DINTRE PĂMÂNTENI(eu am citit-o din prima ediţie şi,cum spunea un personaj de-al tău,mi s-a fâlfâit(rupt p..a.) de această carte de adormit Mitzura,pentru că mie îmi plăcea Mircea Nedelciu.Dacă priveşti atent în jur toată lumea pare preocupată de cultură.La televizor când îi vezi ai zice că sunt ei şi creatori şi „meceni”.Dacă mă apuc să dau nume mi-e că mânjesc reţeaua,o virusez.
    Concluzie:motto-ul la PYGMY a lui Chuck Palahniuk este:
    „Viitorul îi aprţine doar aceluia
    care stăpâneşte tineretul.”
    Adolf Hitler
    p.s.vezi tinerii pe care cineva i-a numit total neinspirat „frumoşi şi liberi”

  36. vasile popescu 12/12/2015 at 4:22 pm #

    Cristina,
    Tu ascultă-mă pe mine.Critica a contat în tinereţea mea.Pe atunci cumpăram reviste literare ca să văd ce s-a mai publicat.La „ROMÂNIA LITERARĂ” Geo Bogza,Ana Blandiana ţineau mici rubrici ca să ia şi ei un ban mare cu eforturi mici.Nicolae Manolescu prezenta VISUL lui MIrcea Cărtărescu că avea sarcină de la partid să promoveze tinerimea angajată,la LUCEAFĂRUL Geo Dumitrescu mănca şi el o pâine la poşta redacţiei şi răsărea luceafărul de la Slobozia ale cărui versuri nici el nu şi le poate analiza stilistic,literar şi gramatical.
    În anul 1989 decembrie eu unul am lăsat un şifonier plin de reviste literare într-o localitate,alta decât cele din ţinutul ruşinii zis şi secuiesc,unde nimeni nu mai vorbeşte secuieşte pentru că nu pentru aşa ceva sunt băgaţi în seamă şi m-am retras condamnat de revoluţia pulii.
    Strecoară rogu-te şi oleacă de filon d-al nostru de neam prost,prin scrierile tale,că ce prinde la cretinii occidentali la noi îndobitoceşte.
    cu drag
    p.s.critica de astăzi e ca bugetarul în căutare de înavuţire şi de aceea mă şi uşurez cu tandreţe pe studiile referitoare la opera lui Eminescu.EMINESCU NU SE STUDIAZĂ,SE CITEŞTE ŞI CINE ARE ORGANUL NECESAR ÎL TRĂIEŞTE!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Neadevărurile şi erorile de judecată ale lui Marius Chivu | Cristina Nemerovschi - 03/03/2015

    […] Pentru finalul pe care şi-l doreşte incendiar al articolului, Marius Chivu a păstrat un argument cu care era convins că ne va da lovitura de graţie: dacă te iei de un critic, domnule, este pentru că te simţi ignorat de critica literară, spune el. Sau, pe text, Chivu afirmă despre mine că sunt “nebăgată în seamă, ignorată de publicistica în print”. Şi, când te gândeşti, argumentul lui Chivu în sine nu era chiar prost. Da, aşa este, chiar există cazuri de indivizi mediocri, revoltaţi că nu sunt luaţi în seamă. Adesea, şi ei scriu texte supărate la adresa criticii literare. Texte ilizibile, plictisitoare, incoerente, plate, lipsite de argumente, copiate, înjghebate, cam aşa cum scrie Chivu, dar să trecem peste… Dacă argumentul în sine nu era prost (ba chiar, vai, posibilul argument în carne şi oase din întreg articolul lui Chivu…), cum se face că închipuitul-critic-literar-care-scrie-despre-cărţi-pe-care-nu-le-a-citit îl transformă şi pe el într-o caraghioşenie memorabilă, de care râzi ţinându-te cu mâinile de burtă? Simplu: cutia poştală. În emoţia polemicii, Marius Chivu încurcă adrisantul. În valurile de adrenalină provocate de finalul iminent, Marius Chivu uită că i se adresează Cristinei Nemerovschi, şi nu lui Gogu Marcel Tiberius Stratulat din Ocna De Deal, intrarea pe stânga. Aşadar, preocupat strict să-şi atingă visul – acela de a formula în sfârşit un argument valid, Marius Chivu uită că i se adresează unuia dintre cei mai recenzaţi scriitori. Recenzaţi şi pe print (7), fireşte (!). Unui scriitor despre cărţile căruia s-a scris pe larg, repetat, în publicaţii precum: Timpul, Ateneu, Bucovina literară, Familia, Vatra Veche, Tribuna, Zona Literară, Corpul T, Revista Argeş, Adevărul, Cafeneaua Literară, Observatorul Cultural, Actualitatea literară, Convorbiri literare, Contemporanul, Luceafărul, Revista Astra, Ziarul Financiar/Suplimentul de duminică, Mozaic, Sisif, Atheneum, Caietele Oradiei, Viaţa românească, Accente, Negru pe Alb şi câte şi mai câte…, lăsând, fireşte, deoparte revistele străine în care s-a scris despre cărţile mele. O enumerare mai fidelă se poate consulta aici: http://www.morgothya.ro/cateva-prejudecati-si-barfe-despre-cristina-nemerovschi-prezentate-si-partia… […]

Lasă un răspuns